Dno

17.06.2013 19:26

Dneska mi to docvaklo. Po cestě domů, krásným teplým a slunným dnem se mi hlavou prohnala myšlenka. A čím víc o jejím obsahu přemýšlím, tím víc doufám že se mi snad už podařilo otočit list. Zavřít ty dveře, které ze mě vysávaly všechnu pozitivní energii a začít jinde. Začínám si myslet že to čím jsem si prošla, byl nějaký druh očistce. Něco co ze mě mělo smýt vše špatné a zároveň otestovat mou vytrvalost. Ta myšlenka která se mi prohnala hlavou se už odtama asi nikdy nevytratí. Došlo mi totiž že jednou za určité období, nevím teda v jakých intervalech to u různých jedinců je, ale to mě naštěstí tolik netrápí. Uvědomila jsem si, že aby člověk mohl začít znovu a s čistým štítem, musí se dostat až úplně dolů. Dolů na samé dno se vší tou špínou, kterou si každý z nás na sebe po cestě životem nabaluje. Až úplně k samému konci svých sil a sáhnlout si na pomyslné dno. A to proto, aby se mohl z toho dna zase jednou pořádně odrazit a budovat si po malých schůdcích zase svou cestu. A tohle mi momentálně stačí. Ač se u mě nic nezměnilo, už si nepřipadám tak sama. Dokonce si přijdu i nějakým způsobem užitečná a konečně k něčemu dobrá. I přes to jak nesnáším ranní vstávání, vstávám s úsměvem a těším se co nového mi den přichystá. Je strašně fajn když si toho člověk všimne sám na sobě, protože pak nemá pocit že se mu ostatní snaží jen zvednout náladu. Svým způsobem se cítím o něco silnější. Hodně mi to vzalo, ale myslím si že né víc oproti tomu kolik mi to dalo. Přijdu si zase víc povahově dospělá a chápající a za to jsem vděčná. Kdysi jsem si v duchu nad problémy jiných říkala jak snadné řešení vše má a proč jej ostatní nevidí, nebo proč tu věc neřeší tak jak si myslím já že je to nejlepší. Ošlehaná větrem života si přijdu zase o něco chytřejší. Už teď vím že až mi bude někdy zle, vzpomenu si na tu etapu života kterou mám za sebou, a řeknu si: špatně  už bylo. Vím že se to na mě někde hluboko uvnitř podepsalo, ale to je to co pochopí jen ten kdo si něčím podobným prošel. Jednou se ten šrám skoro celý zahojí a pak to bude fajn, ale vím že tyhlerány nikdy úplně nězmizí.

 

M.M. ©